TORAMOS

Daleko na východě, ve Slezsku, na hranici s Polskem se před 28 lety začal psát příběh firmy TORAMOS. Její silný znělý název, který na první dojem vyvolává pocit, že se jedná o jméno mytické postavy, se stal naší inspirací pro tvorbu vizuální identity. Představujeme novou tvář společnosti, která doplňuje sadu stavebních firem sdružující holding enteria.

Mezi důležité prvky patří BAREVNOST. Opustili jsme současnou modrou a společnost stylizovali do barev, které lépe odpovídají jejímu oboru podnikání. Červená v dopravě značí signální výstražnou barvu a v přeneseném významu také jiskry, které „létají“ od sváření/broušení. Kombinace červené a bílé zase odkazuje na historii, konkrétně k prapůvodním barvám českých zemí a zároveň i Polska. A nakonec šedá. Ta evokuje chladné železo či další materiály, se kterými se v běžném provozu pracuje. Nová barevnost vnáší do vizuálního stylu energii a napomáhá k zapamatovatelnosti, což se zcela jistě promítne do identifikace mezi konkurencí.

Geometrický bezpatkový font MONT zvolený pro název společnosti je charakteristický svou vyvážeností. Stejná šířka tahu zajišťuje LOGU kompaktnost, řez Heavy pro změnu podtrhuje stabilitu. I přes svou výraznost písmo působí minimalisticky. Výsledkem je moderní čistý a perfektně čitelný název odrážející atributy společnosti jako je soudržnost, přesnost a v neposlední řadě také inovace. Jako doplňkový font jsme vybrali dobře známý „holdingový“ Montserrat, který s Montem ladí díky podobné konstrukci písma.

SYMBOL jsme s ohledem na znělost názvu TORAMOS zpracovali do podoby řemeslného „boha“. Základ tvoří vektorová kresba (opět o stejné šířce tahu), která přesně koresponduje s výrazným logotypem. Vyobrazuje hlavu představitele Toramose s ostře řezanými rysy a zarputilým pohledem. Ten představuje jak firmu samotnou, tak i jednotlivé zaměstnance, kteří se s velkým odhodláním pouští do práce. Symbol ovšem nepředstavuje pouze osobu/pracanta, ale graficky rozehrává další charakteristické znaky společnosti. Sebejistý pohled vyjadřuje její postoj „Jsme silný důvěryhodný partner, na nás se můžete spolehnout“. Jednotlivé linky zase znázorňují řemeslo – koleje, silnice a pilíře. Společně dohromady pak vytváří písmeno “T”, tedy monogram společnosti. Symbol má široké a praktické využití.

Kromě symbolu vektorového jsme vytvořili Toramose v jeho reálné podobě. Složitá AUTORSKÁ KRESBA kombinovanou technikou tupováním, malbou špachtlí a štětcem zachycuje postavu včetně nářadí, kterým „vládne“. Podoba a výraz tváře odpovídá symbolu, který je použit ve značce, ale tentokrát propracovaného do úplného detailu. Tento designový kousek v kontrastu s logem vytváří nezaměnitelný charakter a oživuje celkovou korporátní identitu.

Při hledání vhodného SLOGANU jsme vycházeli z toho, co společnost jednoznačně vystihuje. Dovětek „CHLAPI ZE ŽELEZA“ se opírá o kvalitní řemeslo, odhodlání a dlouholetou tradici, ale také se do něho promítá „drsná“ krajina Českého Těšína. Sloganem je zároveň podpořena filozofie společnosti, která si zakládá na sponzorských aktivitách v oblasti sociální sféry. Kdo by se o chlapy ze železa (ovšem s velkým srdcem) nechtěl opřít :-). Své místo si najde v marketingových kampaních. Působivý bude zejména při náborových aktivitách, ale uplatní se také při podpoře soudržnosti zaměstnanců.
Logo lze také doplňovat o dovětek „ČLEN SKUPINY ENTERIA“, což je důležité zejména z obchodních důvodů pro podporu sounáležitosti společnosti TORAMOS k tomuto významnému holdingu.

Výsledkem tvorby je funkční moderní korporátní identita, která respektuje historii společnosti, zahrnuje prvky řemesla a zároveň je rozpoznatelná mezi konkurencí. Minimalistický vzhled s nápaditým, a přitom jednoduchým symbolem splňuje požadavky na moderní prezentaci firmy. Dokazuje tak svému okolí a partnerům, že přesto, že na trhu působí déle než 25 let, stále má co nabídnout.

NECHŤ ŽIJE TORAMOS!

Klient: