AQUA FENOMÉN

VODA = ŽIVOT. Je nezbytnou součástí života na zemi a jen stěží si dokážeme představit, že bychom jí měli nedostatek, anebo že bychom ji neměli vůbec.

Tématikou, jak zadržet vodu v krajině a rozumně ekonomicky a ekologicky ji vyčistit, aby byl zachován její přirozený koloběh, se dlouhodobě zabývá společnost ABPLAST GROUP s. r. o. Své poznatky získané v České republice i v zahraničí pak ve spolupráci s odborníky z různých oblastí aplikuje do řešení šitých na míru pro malé i střední obce, firmy a domácnosti.

Jak dát do éteru vědět, že znají do hloubky její nepostradatelnost? Že vědí, jakou péči zasluhuje, když si ji my lidé vypůjčíme? Že mají ta nejlepší řešení? Jak k této problematice přistupují ve světě? Těmito otázkami jsme se zabývali při tvorbě korporátní identity, nikoliv však společnosti jako takové, ale jejího samostatného PROJEKTU. Jeho cílem je obsáhnout problematiku vody obecně i velmi konkrétně a zároveň pomocí příkladů z praxe představit činnosti a vlastní portfolio společnosti ABPLAST GROUP.

Výsledkem tvorby je nová „značka“ nesoucí výstižný a všeříkající název AQUA FENOMÉN. Při jeho hledání jsme vycházeli z jedinečnosti. Voda je fascinující živel, se kterým toho mnoho souvisí, vzniká i zaniká. Je fenoménem života na zemi, je fenoménem našeho těla. Vsadili jsme na jednoduchost, znělost a snadnou zapamatovatelnost. Název je psán univerzálním jazykem, kterému každý rozumí, což je důležité zejména pro snadné vyhledávání na webu či sociálních sítích. Je pevným základem k tomu, aby se projekt zapsal do povědomí široké veřejnosti nejen v rámci České republiky a Slovenska, kam primárně společnost cílí, ale třeba také v zahraničí. Navazující vizuální styl je vzdušný. Nese se na vlně jednoduchosti a minimalismu, díky kterému si můžeme dovolit klást větší důraz na doplňující fotografie nebo jiná sdělení. Založen je na kombinaci několika prvků.

Naše modrá planeta čítá nepřeberné množství BAREV. Pro ztvárnění značky AQUA FENOMÉN jsme si vypůjčili odstíny, které představují vodu a její možná zabarvení. Od romantického azurového odstínu, který nás okouzluje v lagunách, přes nazelenalou barvu jezírek až k hluboké modré. Nesmí ale chybět ani okrová, která není zrovna nositelem té nejčistší vody. Všechny tyto odstíny zároveň zastupují přírodu jako celek. Jsou to barvy polí, luk a lesů, které vodu nezbytně pro svůj život potřebují. Zvolená kombinace pastelových barev poskytuje příjemný vizuální zážitek. Barvy můžeme mezi s sebou libovolně míchat a vytvářet přechody, které budou ilustrovat různá témata. Tento barevný podklad je vhodný nejen pod články publikované na webových stránkách, ale poutavý bude i na bannerech či plakátech.

LOGO se skládá z logotypu (nápisu) AQUA FENOMÉN doplněného o symbol raka.

Zvolili jsme moderní bezpatkový font Poppins, který je zajímavý svými detaily. Konstrukce písma postavená na čisté geometrii nejlépe vynikne na písmenech O a Q, což nám nahrává do karet. Jednak obrazně připomínají kruhy na vodě, ale písmeno Q také evokuje lupu, která říká: „Zkoumáme vodu do detailu“. Pravidelné proporce ladí se symbolem a společně tak vytváří ucelený prvek. Písmo je svěží. Disponuje kompletní sadou znaků a velkým množstvím řezů, což se hodí nejen pro psaní titulků a běžných textů, ale také k přípravě marketingových materiálů, anebo pro webovou prezentaci.
Jako SYMBOL jsme zvolili typického představitele spojovaného s „čistou“ vodou. Raci byli vždy součástí našich vodních toků. Hrají velmi důležitou roli ve vodních ekosystémech, a proto jsou považováni za jakýsi indikátor čistších vod. Volba raka má ale i další významy. Charakterizuje jednak vlastnosti společnosti jako jsou empatie, odvaha, logické myšlení a plánování, odráží ale také její filozofii. Tento mystický tvor tu byl od pradávna a je tak odkazem na historii a tradici, kterou chce ABPLAST GROUP pomocí průzkumů a aplikovaného řešení uchovat pro budoucí generace.
Symbol je zpracován velmi jednoduchou formou. Stejně jako u písma, i zde jsme se zaměřili na čistou geometrii. Rak je tvořen linkami a kružnicemi, které mohou zdánlivě připomínat číši vody. Síla tahu přibližně odpovídá tahu písma a přináší tak s sebou celkovou vyváženost. Výsledkem je symbol, který je nezaměnitelný a velmi snadno se vryje do paměti. Díky své čitelnosti se bude velmi dobře vyjímat jak na velkých plochách, tak na propagačních materiálech, pracovním i volnočasovém oblečení, zdobit ale může také interiéry/exteriéry společnosti.

Dalším důležitým prvkem celé identity je CLAIM, který podtrhuje celkovou image. Pro projekt jsme vybrali výstižné sdělení ČISTĚ O VODĚ. Claim přesně vyjadřuje podstatu toho, co AQUA FENOMÉN je a čím se zabývá. Jednoduché, jasné, všeříkající!

Pro obohacení korporátní identity jsme vytvořili unikátní ilustraci, která jednoduchou formou znározňuje přirozený KOLOBĚH VODY – vypůjčení, proces znečištění, formu čištění a opětovné navrácení. Jedná se o přírodní rovnováhu, jejíž součástí je celá příroda, pole, louky, lesy, vodní toky, živočichové i lidé. Ilustrace je designovým kouskem, který bude dobře vypadat na jakémkoliv materiálu nebo velkých plochách. Poslouží výborně také jako prezentační nástroj pro edukaci veřejnosti (jednotlivci, školy, starostové obcí…).

Čistá voda, příroda, rak… AQUA FENOMÉN proměňuje tyto symboly ve své charakteristické znaky a dává život dílu plnému detailů k objevování. Věříme, že se projektu bude dařit objevovat nové možnosti, abychom i nadále mohli využívat privilegia čisté vody, zdravých řek a klimatu.

Klient: