Musíš nejdřív vyhořet, abys zpomalil? Jak poznáš, že jdeš přes své limity? Kdy jsi naposledy nespěchal? Zdánlivě jednoduché otázky, na které nemusí vždy existovat jednoduché odpovědi. Otázky nás vedou k zastavení a zamyšlení se nad našimi každodenními situacemi a zároveň otevírají témata týkající se mentálního zdraví. Pro nově vznikající školu mindfulness se OTÁZKY staly zásadním prvkem při představování této osvědčené metody a také filozofie, která ji provází.
Při tvorbě identity jsme se zaměřili na to nejpodstatnější, a to jsou EMOCE, POCITY a MYŠLENKY. Ztvárnili jsme je pomocí slov, barev a ilustrací, aby si v nich každý našel to své. Toto harmonické spojení kreativity a osobního přístupu zakladatelů podtrhuje výstižný název BUĎ TEĎ. Zjednodušenou formou vysvětluje anglický překlad slova „mindfulness“, čímž přibližuje učení českému i slovenskému publiku a zároveň vyjadřuje poslání školy – být dostupní pro co nejširší skupinu lidí. Přesto, že škola pracuje s emocemi a myšlenkami, nepůsobí „ezo“ ani medicínsky. Sází spíše na uvolněnou linku, hravost a přátelský přístup, aby leckdy těžká osobní témata odlehčili.
Barevný podklad je dalším z hlavních nositelů identity. PESTRÉ BARVY odrážejí pestrý život. Vyjadřují charakter i tóny emocí. Mícháme je různě mezi sebou tak, jak se i v životě míchají pocity a situace. Jsou navzájem dobře odlišitelné a dodávají vizuálu potřebnou variabilitu. Působivě vypadají nejen v prezentacích, na bannerech a plakátech, ale obzvlášť vyniknou na velkých plochách. Mohou zdobit interiéry školy Buď teď nebo vytvářet relaxační zóny ve firmách či školách. Vhodné jsou i pro podklad článků publikovaných na webových stránkách nebo sociálních sítích.
LOGO se skládá z logotypu (nápisu) „Buď teď“ vsazeného do kruhu. Díky zvolené typografii a rozdělením do dvouřádkové sazby je logotyp originální a snadno zapamatovatelný již sám o sobě. Není tedy potřeba ho doplňovat dalším symbolem. Logo již symbolem je. Abychom podtrhli charakter podnikání zahrnující lektorování a další aktivity, zvolili jsme pro značku skriptový font GUTHEN. Lehce nakloněné písmo s pohyblivým účařím působí hravě a uvolněně. Ručně psané písmo navíc zdůrazňuje osobní přístup a komunikaci „z očí do očí“. Zrcadlí empatii a schopnost porozumět konkrétním situacím, což je důležité pro získání důvěry klientů.
V kontrastu k hravému písmu stojí jasně definovaná plocha kruhu, která logotyp usazuje do kompaktního celku a společně tvoří neoddělitelný grafický prvek. KRUH/bod v abstraktním smyslu vyjadřuje přítomný okamžik (teď) a ještě více posiluje sdělení „buď teď“. Zároveň symbolizuje celistvost, rovnováhu a vzájemné propojení. Obsahuje vše, co k člověku patří… na jedné straně nejvnitřnější bod, na druhé straně k němu patří i periferie – tedy dvojice protikladů, které tvoří harmonický celek. I v našem životě se střídají radostné chvíle s okamžiky nesouladu, které se neustále proměňují a vrací se na své místo. A právě mindfulness nám připomíná, že není třeba nic odmítat, ale vše prožít vědomě.
Logo lze doplnit oficiálním dovětkem ŠKOLA MINDFULNESS, který detailněji představuje zaměření společnosti. Další možností je pak použití dovětku ve formě webové stránky BUDTED.CZ. Abychom zajistili správné vyjádření a čitelnost, graficky si pohráváme s diakritikou, kterou zvýrazňujeme odlišnou barvou. Tuto variantu lze použít kdykoliv, kdy budeme chtít nalákat klienty na kurzy, semináře či jiný hodnotný obsah v online světě.
Doplňujícím grafickým prvkem je ZVĚTŠENÝ KRUH, respektive kruhy, vyobrazené v základních barvách seskupených do patternu. Barevný rastr symbolizuje různorodost lidských osobností, pohyb, vzájemnou komunikaci i společnost, která je proměnlivá a živá stejně jako naše myšlenky a pocity. Tyto prvky je možné dále doplnit o logo nebo o konkrétní slova, která specifikují to, co prožíváme – únavu, stres, dech, radost, limity… Vytváříme tak komplexní vizuální zpracování, které zvýrazňuje bohatství lidské osobnosti.
Zvolený způsob komunikace je živý a hravý. Přesto si ale udržuje serióznost a důvěryhodnost. Aplikovatelný je v nejrůznějších oblastech, od korporátního sektoru až po uplatnění mindfulness v mateřských školách.