CATLON

„Cítit se pevně v kramflecích“ není jen o sebedůvěře, ale také o perfektně padnoucích botách. Když se žena cítí v obuvi dobře, je uvolněnější, vyzařuje pohodu a tím pozitivně ovlivňuje i své okolí.

Značka Catlon je řemeslný ateliér vedený zkušenými obuvnicemi Katkou a Ilonou, které dobře vědí, že dámská noha je specifická a vyžaduje zvláštní pozornost. Jejich cílem je vyrábět pohodlnou obuv, která bude nejen luxusně vypadat, bude nadčasová a funkční, ale zároveň bude v souladu s individuálními požadavky a potřebami ČESKÉ ženy. Naším úkolem bylo přenést filozofii a tvorbu této obuvnické značky do výtvarné podoby a vystihnout tak její autentičnost. Výsledkem je osvěžená vizuální identita, která odráží řemeslnou zručnost, kreativitu, eleganci a v neposlední řadě také rafinovanost.

Při výběru barevné palety jsme se zaměřili na materiál, se kterým se v ateliéru pracuje, na ženskost a emoce. Barvy mají navodit příjemný pocit pohodlí, podobně jako boty, které chceme nosit. Hlavní roli zde hraje zemitá hnědá barva s nádechem do růžova. Toto harmonické spojení odstínů je dokonalým propojením pevnosti s jemností a elegancí. Hnědá barva je nositelkou hlavního obuvnického materiálu, tedy kůže. Ta představuje kvalitu, originalitu, tradici a přizpůsobivost, což jsou zároveň atributy odrážející hodnoty značky. Růžová barva pak zdůrazňuje respekt k ženské kráse, otevřenost a péči, kterou Katka s Ilonou svým zákaznicím věnují. Zvolené jemné barvy mají ještě další význam. Neubírají pozornost samotným produktům. Zákaznice se neomezují pouze na výběr šedých či černých bot, ale nechávají si šít boty rozličných barev. Korporátní barvy tak dotváří vyvážený celek, který podporuje jedinečnost produktů a zároveň jim umožňuje vyniknout, což bude oceněno zejména v propagaci na webu nebo sociálních sítích.

Logo se skládá z logotypu (nápisu) „Catlon“. Díky zvolené typografii je logotyp originální již sám o sobě a není potřeba doplňovat ho symbolem. Ten má spíše doplňkový charakter. Pro ztvárnění značky jsme zvolili elegantní moderní serifový font SATISTA od společnosti Storytype, který vyniká svou všestranností. Jeho ladné křivky evokující psací písmo vyjadřují živost obuvnické značky – ručně vyráběná obuv s pečlivostí. Písmo podtrhuje klasický koncept tvorby, ale zároveň je nadčasový. Díky dobré čitelnosti se snadno přizpůsobí různým marketingovým materiálům a platformám. Ať už bude na štítku obuvi, krabici, v záhlaví webu nebo na billboardu, vždy bude vynikat.

Obuv je jako šperk. Doplňuje oblečení, které si vybíráme, ale také svým způsobem charakterizuje svého nositele. Je to symbol elegance, originality a stylu. Značku Catlon zdobí symbol, který je tvarově odvozený od křivek fontu logotypu. V samém středu je posazené písmeno „C“, tedy iniciála značky, které se postupně rozvíjí. Různě silné linky a oválné tvary evokují tvar smotku kůže, ale připomínají také okvětní plátky růže. Tato asociace není náhodná. Růže je odjakživa považována za symbol půvabu a ženskosti. Představuje hodnotu, která přetrvává po dlouhá léta, stejně jako kůže. Oba prvky spojuje nejen trvanlivost, ale i vůně, barvy, druhy a vhodnost pro jakoukoliv příležitost. Propojení písmene „C“, smotku kůže a květiny je důmyslný způsob, jak v symbolu vyjádřit značku a zároveň podpořit ženskost. Symbol je navržen tak, aby byl použitelný nezávisle na logotypu. Jeho využití je rozmanité. Dokonale vynikne jako ozdoba na podrážkách nebo v podobě kovového cvočku na botách, symbolizující punc kvality. Může být ale i skvělým doplňkem oblečení, například jako brož či špendlík.

Dalším prvkem celé identity je dovětek „ATELIÉR DÁMSKÉ OBUVI“, který upřesňuje zaměření značky. Sdělení je natolik jednoduché a výstižné, že nic dalšího není třeba dovysvětlovat. Poukazuje na to, že Catlon je místo, kde vznikají autorská, originální a hlavně pohodlná „díla“ šitá ženám na míru. Claim je ztvárněn bezpatkovým fontem HEEBO, který se vkusně doplňuje s logotypem a podtrhuje jeho eleganci.

Kreativní tvorba se prolíná napříč celou identitou. Stejně jako se boty skládají z různých částí, aby vytvořily celek, pro doplnění vizuálu jsme vytvořili unikátní symbol složený z jednotlivých písmen značky. Zvětšené písmeno „C“, v němž jsou ledabyle poskládaná další písmenka, tvoří kompaktní uskupení, které značce vnáší svěží energii. Prvek má spíše designový charakter a jeho předností je použití ve zvětšeném formátu. Vyniká zejména jako doplňková grafika pro fotografie. Tvoří jakýsi průzor do světa Catlon – na detailní fokus tvorby a prezentaci produktů. Své místo si však najde i v dalších marketingových či obalových materiálech, nebo může zdobit interiéry ateliéru.

Obuv není pouze doplňkem. Při focení k ní proto přistupujeme jako uměleckému dílu vystavenému například na podstavci. Důležitou roli hraje světlo, které nejenže vytváří zajímavou scénu pro fotografii, ale také zdůrazňuje každý detail a tvar obuvi. Samotné dílo necháváme vyniknout pomocí sady pastelových podkladových odstínů, které vytvářejí dokonalý kontrast k pestrým barvám kůže.

Způsob celé prezentace Catlon vyjadřuje umělecký „hlas“ Katky a Ilony, které dbají na to, aby bota byla nejen krásná, ale aby hlavně plnila svou primární funkci – pohodlnost nošení. Svým zákaznicím tak zprostředkovávají příjemný vizuální zážitek spočívající v kombinaci elegance, komfortu a funkčnosti.

Klient: