Jak maximálně využít to, co nám příroda nabízí a co máme jednoduše „po ruce“ – slunce, vzduch, vodu, dřevo, má pod palcem litomyšlská společnost DECLIMA specializující se na obnovitelné zdroje energie a jejich implementaci do domů a budov. Kam DECLIMA vstoupí, tam vznikají domy nabité energií, a to jak obrazně, tak i doslova. Kromě energeticky vyladěných domácností zrcadlí také energii, s níž se firma pouští do projektů, spolehlivost, bezpečnost a vysoké nasazení všech členů týmu. Je tedy nad slunce jasné, že tyto hodnoty musí rezonovat i v nové identitě společnosti. Jejím záměrem je nejen prezentovat technologickou stránku své činnosti, ale především vystihnout samotnou podstatu značky. Tou je polarita ve světě moderní energie. Od polarity se vše odvíjí, všechno s ní souvisí. Dodává patřičnou jistotu a stabilitu.
Barevný základ tvoří kombinace černé a bílé, která symbolizuje vyváženost, kterou DECLIMA přináší do oblasti obnovitelných zdrojů a udržitelné energetiky. Zároveň zdůrazňuje neutralitu. Pro jednotlivé produktové řady jsme zvolili intuitivní barvy, které přímo souvisejí s danou problematikou. Modrá symbolizuje chlad, a proto je ideální volbou pro klimatizace. Červená je hřejivá a dokonale ladí k tepelným čerpadlům a kotlům. A fotovoltaika? Ta nemůže být vyjádřena jinou barvou než žlutou. Zvolené barvy usnadňují orientaci a zajišťují jednoduchost a přehlednost. Škála barevné palety nemusí být konečná. Nabízí se například i fialová jako vyjádření pro chytrou domácnost. Barevná paleta je flexibilní. Je připravená reagovat na nové potřeby/trendy v oblasti energií a díky tomu se snadno přizpůsobí rozšiřující se nabídce produktů a služeb společnosti – zkrátka poroste s ní.
Logo je postaveno na čistém jednoduchém designu s nadčasovým nádechem, který reflektuje zaměření společnosti. Název je ztvárněn autorským fontem, jehož přesné proporce a stejná síla tahu symbolizují stabilitu, pevné slovo a preciznost, na kterých si DECLIMA zakládá. Rovnováhu logotypu zajišťují kulaté tvary písma symbolizující uvolněnost. Představují nejen volnou cirkulaci živlů větru, tepla a vody, ale také svobodu, živost firmy a její posun vpřed. Logotyp je určen pouze pro název značky. Jako doplňkový font pro psaní textů jsme zvolili moderní bezpatkové písmo Poppins.
Nosným prvkem značky a celé identity je specifický symbol, graficky ztvárněný malým písmenem “i “ jako -/+. Díky své vertikální konstrukci je přímo zakomponovaný do logotypu a stává se jeho nedílnou součástí. V rámci korporátní identity může ale fungovat i samostatně, například v marketingových materiálech nebo na oblečení. Symbol má několik významových rovin. Primárně odkazuje na polaritu. Kladné a záporné aspekty jako chlad a teplo, tma a světlo, vítr a bezvětří jsou vzájemně propojené a vytvářejí harmonii nezbytnou pro rovnováhu. Tento princip se odráží i ve spojení s činností společnosti. DECLIMA identifikuje „slabá“ místa v domácnostech nebo provozech svých klientů a pomocí dostupných řešení je přetváří na optimální podmínky. Klíčový je tak balanc mezi technologií a udržitelností.
Pro společnosti DECLIMA jsme zvolili dovětek, který jasně vystihuje, co dělá a proč to dělá. Po mnoha zmínkách o polaritě jsme zvolili jednoduché a výstižné sdělení: „polarity matters“ (v překladu „na polaritě záleží“). Tento dovětek mluví sám za sebe a nepotřebuje další vysvětlení.
Pro dotvoření identity jsme vytvořili sadu grafických prvků zobrazující energetické proudění – tedy sílu a pohyb, které nás pohánějí vpřed a udržují v rovnováze. Tyto prvky, ve formě proudících šipek, symbolizují fungování a vzájemnou spolupráci energií v přírodě i ve vesmíru. Jednoduchá grafika je podpůrnou, ale nedílnou součástí firemní prezentace. Lze ji použít jako kompletní sadu nebo jednotlivě, v černobílé i barevné variantě jako propojovací prvek s konkrétním řešením. Je všestranná a variabilní. Jako animace bude skvěle fungovat nejen na webu, ale také v tištěných materiálech nebo na bannerech.
Známý marketér Simon Sinek řekl: „Lidé nekupují to, co děláte, ale kupují, proč to děláte.” A DECLIMA to dělá opravdu poctivě a s úctou k přírodě. Svým přístupem vyniká a my ji držíme pěsti!