Podílet se na nové vizuální identitě Českého spolku pro mimotělní oběh (ČSMO) bylo pro nás nejen novou zkušeností, ale doslova srdeční záležitostí.
Hlavním cílem naší tvorby bylo zmodernizování stávající podoby značky a upevnění povědomí o spolku jako takovém. To jde ruku v ruce s podporou důvěry, příležitosti k rozvoji profesionálního vztahu s nemocnicemi, ale hlavně se zviditelněním. To vnímáme jako klíčové zejména v případě hledání nových členů/partnerů/sponzorů, které přinese pacientům ještě vyšší úroveň péče. Pojďme si novou identitu více představit.
Změna z ČSMO na PERFUZE byl určitě dobrý krok. Zvolený NÁZEV je znělý, lépe vyjadřuje obor činnosti a klade důraz na odbornost. Díky znalosti tohoto slova v lékařském prostředí bude dobře zapamatovatelný a v internetovém světě snadno vyhledatelný.
Klíčovou roli hrají BAREVNÉ PŘECHODY, konkrétně prolnutí modré a červené barvy. Modrá je symbolem neokysličené krve, červená naopak té okysličené. Perfektně je tak vyjádřen proces mezi výdechem, nádechem a údery srdce. Barevností navazujeme na stávající logo, ovšem výsledné nové spojení barev je výrazné, poutá pozornost a zcela jednoznačně dodává „šťávu“.
Čisté lékařské prostředí si žádá i čistý praktický font. Pro ztvárnění značky PERFUZE jsme zvolili jednoduché bezpatkové písmo Velodroma. Stejná síla tahu podporuje nejen stabilitu a přesnost, ale také pravidelnost, kterou obrazně můžeme přirovnat k pravidelným stahům srdce. Výsledkem je moderní a perfektně čitelný LOGOTYP odrážející vše podstatné. Díky kompletní sadě znaků je písmo dobře aplikovatelné na jakékoliv propagační materiály.
SYMBOL srdce je neodmyslitelnou součástí ČSMO již hezkou řádku let. Zpracovali jsme ho proto do podoby, která lépe koresponduje s požadavky na moderní prezentaci firmy. Ukrývá několik významových rovin. Tou první je zobrazení srdce jako orgánu. Symbol je složen z částí přechodů tak, jako je srdce rozděleno na komory a síně. Nezapomněli jsme ani na obor činnosti, tedy na napojení na mimotělní oběh, což je znázorněno vystupujícím elementem v dolní části srdce. Symbol ale také prezentuje spolek jako takový. Jako sdružení, které má velké srdce, svou práci dělá s láskou a bere ji jako poslání.
S ohledem na dlouholeté používání názvů „Český spolek pro mimotělní oběh“ nebo také zkráceně „ČSMO“ jsme zvolili jako DOVĚTKY právě tyto názvy. Připomínají historii a tradici, na kterou může být sdružení náležitě hrdé. Originálním způsobem zároveň poukazují na změnu – novou etapu/vývoj společnosti.
Pro prezentaci společnosti jsme vytvořili sadu GRAFICKÝCH ELEMENTŮ založených na jednoduché sazbě písma, na kombinaci přechodových ploch a korporátních barev, které jsou rozvinuty do flexibilního vizuálního stylu. Kontrast k přechodovým plochám vytvářejí tenké červené linky, které dále rozvíjejí motiv proudící krve. Kompozice může být citlivě doplněna o černobílou fotografii, která dává tištěným i elektronickým materiálům další rozměr a zpřesňuje vizuální komunikaci. Velká variabilita systému umožňuje pracovat s jakýmikoliv šířkovými i výškovými formáty.
Výsledkem tvorby je nápaditá, a přitom jednoduchá identita, která odráží vývoj oboru i samotné společnosti. Snoubí moderní a funkční design s tradičními prvky, které se ve zdravotnictví běžně využívají.
Malá rada na závěr: „Mějme srdce otevřená! Lásce, rodině, zážitkům, odvaze, … nikoliv chirurgům na sále“.