Technické zaměření firmy Šmahel – práce s kovem – inspirovala naše designery k volbě písma v logu a jeho zpracování = strohý bezpatkový font s graficky upraveným písmenem Š, které se tak stává dominantním prvkem, symbolem firmy a lze jej používat i samostatně na firemních prezentačních a obchodních materiálech.
Font je dobře čitelný, přesný, s ostrými i oblými hranami, které symbolizují možnosti zpracování oceli/kovu = ohýbání, přesné řezání, jak se objevují v každodenním působení firmy.
Háček je “vyseklý” přímo z písmene a v jednom rameni (pod “dokonalým úhlem” 35 °) vytažený nahoru, v kontrastní barvě rozžhavené oceli 😉 Háček je zároveň tvořen tak, aby název firmy fungoval i pro zahraniční klienty, kteří mají s českou diakritikou problém. Logo se tak dá číst i jako Smahel se zdobným S.
Na přání klienta byl změněno i firemní motto na Engineering Production. Vytvořili jsme ho v identickém fontu, pouze s potlačenou barevností.
Celkový styl merkantilií (vizitky, hlavičkový papír, obálka, blok…) je velmi čistý – firma nepotřebuje žádné pozlátko, její silnou stránkou je kvalitní práce sama o sobě, je postavena na jménu majitele a zapadá tak do řady úspěšných firem zaštítěných jménem svého zakladatele.
Součástí firemního redesignu byla i obsahová a zejména grafická inovace webových stránek firmy Šmahel, které jsou dnes výrazně přehlednější.