Pro společnost ORPA PAPÍR a.s. jsme navrhli značku TUBUSBOX, která je zaměřena výhradně na prezentaci válcových obalů a jejich možného využití. Své místo na trhu mají již desítky let, ale zaslouží si mnohem větší pozornost. Naším cílem bylo vytvořit prémiovou řadu, která se stane „vlajkovou lodí“ společnosti a bude odstíněna od ostatních produktů. Koncipovaná je proto tak, aby v případě potřeby mohla vystupovat jako samostatná značka.
Klíčovým prvkem produktové řady je její NÁZEV. S ohledem na globální trh bylo důležité, aby reflektoval univerzálnost, srozumitelnost a vyslovitelnost v jakémkoliv jazyce. Unikátní název TUBUSBOX, složený ze dvou slov „TUBUS“ a „BOX“, jednoduchou formou popisuje charakter produktu. Slovo „TUBUS“ (nebo TUBE) evokuje předmět válcovitého tvaru a slovo „BOX“ jasně vyjádřuje obal/krabici. Složením těchto slov jsme vytvořili jakýsi „terminus technicus“, díky kterému se název TUBUSBOX snadno zapíše do paměti, což napomůže ke snazší propagaci řady.
BARVY symbolizují materiál, ze kterého jsou tubusy vyráběny, tedy karton. Vsadili jsme na klasiku a zvolili hnědou „cardboard“ barvu. Důvod je jednoduchý. Evokuje přírodní materiály, lehkost, stabilitu a trvanlivost. Je to také obecně barva přírody, konkrétně stromů a země. Chceme tím poukázat nejen na materiál, ale i na to, že ORPA je stabilní firma stojící pevně nohama na zemi a zároveň respektující svou výrobou životní prostředí. Zvolená organická barva hraje také důležitou roli v oblasti marketingu. Univerzální odstín neodvádí pozornost od prezentovaných produktů, které mají prostor perfektně vyniknout. Klient tak má možnost si představit, jak konkrétně jeho výrobek bude s tubusem vypadat.
LOGO TUBUSBOX má více variant. Tou základní je logo jednořádkové. Pro kreativnější vyjádření značky lze použít variantu, která je stylizovaná do tvaru písmena „T“. Toto uspořádaní jsme si mohli dovolit díky „béčku“ umístěnému v samém středu loga. Hravou formou rozděluje název opět na TUBUS a BOX a tím klade větší důraz na každé slovo zvlášť.
Logotyp je tvořen robustním sans serifovým fontem AXIS. Konstrukce písma o stejné šířce tahu značí o přesnosti a preciznosti. Stabilní pevný základ zase vyzdvihuje kvalitu, odolnost a ochranu. Font se ale také vyznačuje zajímavými detaily, např. v písmenech „O“ a „X“, které by bylo škoda nevyužít. Písmeno „O“ má dokonale kulatý tvar evokující tělo tubusu. Písmeno „X“ pro změnu vyniká svými zkosenými hranami a šířkou. Jeho umístění na konci logotypu má další skrytý význam. Poukazuje na otevřenost – existuje X možností, co lze do tubusu zabalit. Nabádá tak k zamyšlení (dosazení neznámé) „Co ještě dalšího?“
U TUBUSBOXU pracujeme hned s několika typy DOVĚTKŮ, které lze volit v návaznosti na danou situaci. Základním claimem je výstižné sdělení POUŽIJTE TUBUSBOX (USE THE TUBUSBOX), které vyjadřuje podstatu činnosti společnosti (výroba obalů) a zároveň motivuje klienty k tomu, aby své produkty balili #dotubusu. Abychom podpořili sounáležitost značky ke společnosti ORPA, lze logo doplňovat také o claimy DESIGNOVÉ OBALY ORPA (DESIGN PACKAGING BY ORPA), nebo případně jen zkrácenou variantou ORPA. Tyto dovětky představují jakési razítko/punc kvality odkazující na tradici a dlouholetou historii. Jejich využití je vhodné zejména pro obchodní účely, při prezentaci na veletrzích a všude tam, kde se chce ORPA pochlubit svou produktovou řadou. A nakonec tu máme dovětky typu KOMFORTNÍ OBALY ORPA, OCHRANNÉ OBALY ORPA, EKOLOGICKÉ OBALY ORPA, které vyzdvihují výhody TUBUSBOXU.
SYMBOL je grafický emblém vymodelovaný do podoby stáčejícího se tubusu, čímž odkazuje na jeho výrobní proces. Stylizovaný je navíc do tvaru písmena „T“ , tedy počátečního písmene loga. Tento originální a přitom jednoduchý symbol je snadno rozpoznatelný. Lze ho používat samostatně, v kombinaci s logem nebo s další grafikou. Velmi dobře se bude vyjímat na propagačních materiálech, luxusním dojmem bude působit, pokud bude vyzvětšován do úplného detailu.
PIKTOGRAMY BENEFITŮ zdůrazňují výhody balení do tubusu. Díky své čitelnosti jsou vhodné pro použití v jakékoliv velikosti.
TAPETA tvořena písmeny „O „a „X“ je velmi zajímavým doplňkem. Jejich rozprostření do plochy na první pohled evokuje hru piškvorky nebo osmisměrku. Využili jsme této asociace a mezi písmena vložili název TUBUSBOX v různých variantách. Tato „interaktivní“ část grafiky vybízí diváka hledat slova, zaškrtávat … zkrátka hrát si. A právě tato hravost prezentuje ORPU jako firmu hledající možná řešení pro klienty. Mladší generace mohou v tapetě také vidět internetovou zkratku XOXO (Hugs and Kisses), která v překladu znamená „Objímám a líbám“. V elektronické komunikaci je toto spojení vyjádřením vřelého pozdravu (projev dobrého přátelství, náklonosti, lásky). V případě TUBUSBOXU můžeme xoxo s nadsázkou přirovnat k objetí produktu tubusem. Nicméně symbolizuje i vřelý a dlouhodobý vztah, který ORPA se svými klienty udržuje.
Díky nekonečnému vzoru je tapeta variabilní a dokáže se přizpůsobit jakékoliv příležitosti. Komunikuje uvolněnost, hravost, ale zároveň i originalitu a inovativní přístup.
KAMPANĚ
Při prezentaci TUBUSBOXU jsme se zaměřili na formu obalu a také na zobrazení potencialit toho, co vše lze do tubusu zabalit. Základ vizuálu tvoří autorsky vymodelovaná spirála kartonu, která je také základem samotného obalu. Ovíjí se kolem produktu a uzavírá ho do tubusu. Záměrně zobrazujeme čistý karton bez potisku, abychom odprezentovali tubus tak, jak vypadá ve své podstatě při výrobě. Do tubusu jsou pak vkládány jednotlivé produkty (opět autorsky vytvořené), které jsou pro balení vhodné. Neomezujeme se pouze na potraviny jako jsou müsli, brambůrky nebo oříšky, ale ukazujeme různé inspirace, které by klienty třeba ani nenapadly. Trička, ponožky, hřebíky jsou pouze malou ochutnávkou toho, co tubus pojme. Fantazii se meze nekladou a je pouze na každém klientovi, kam až ho pustí jeho vlastní představivost.
Ať už se chceme zaměřit na prezentaci balení možných produktů, samotný TUBUSBOX, anebo benefity obalu, s vizuály se dá velmi dobře pracovat. Pro různé potřeby vznikly i různé vizuály, které do sebe zapadají a společně vytvářejí příběh značky. Mohou být doplněné také o dovětky, které ještě více umocní dané marketingové sdělení.
Vizuály neprezentují pouze TUBUSBOX. Prolínají se do nich zároveň vize, hodnoty a péče společnosti ORPA. Zobrazován je karton, coby 100% recyklovatelný materiál, který může být znovu a znovu zpracováván bez ztráty kvality. Tato vlastnost z něj činí silného hráče v boji proti plastům a jiným neudržitelným obalovým materiálům, které náš svět zaplavují. Válcové obaly jsou proto tou správnou volbou pro budoucnost, obzvláště, když jejich předností je možnost, využít je i pro second life.
ORPA se také může chlubit péčí, kterou nabízí prostřednictvím komplexního řešení na míru. Tento atribut jsme vyjádřili pomocí dalšího vizuálu. Postaven je na zobrazení víčka, které vytváří uzávěr nad celou koncepcí grafiky a tvoří jakousi svatozář (korunuje ho). V přeneseném významu představuje zastřešení výroby od A po Z a „klid v duši“ pro klienta, který se nemusí o nic starat (ORPA přebírá veškerou odpovědnost za proces).
Celá koncepce komunikace je jednoduchá, ale vyjadřuje vše podstatné. Určená je jak pro offline, tak i online reklamu. Zakládá si na minimalismu, srozumitelnosti a přesném obsahovém sdělení. Společnost ORPA posouvá hranice balení. Díky vizuálům názorně představuje proces výroby a ukazuje, co může svým současným i budoucím klientům nabídnout. Poutá pozornost a tím se stává snadno rozeznatelná od konkurence.