VALETOL - klíčový vizuál

BOLEST. Stav spojený s nepříjemným prožitkem, který nikdo nechce zažívat. Ochromuje nás, ovlivňuje naše reakce, znepříjemňuje nám den a leckdy nás úplně „odpojí“. Řecký lékař Hippokrates pronesl výrok: „Divinum est opus sedare dolorem“ (Utišit bolest je božská činnost). Herbacos Recordati se sice za božstvo nepovažuje, ale ve své nabídce má účinný lék, který se o tišení bolesti postará.

VALETOL na trhu působí již řadu let a své místo si tam zcela jistě zaslouží. S novým klíčovým vizuálem chce Herbacos Recordati připomenout jeho účinnost a oslovit širší spektrum spotřebitelů, včetně těch, kteří dosud preferovali konkurenční produkty.

Hlavním posláním kampaně bylo zvýšit povědomí o produktu jako takovém a odlišit se od ostatních výrobců, kteří jsou poměrně aktivní v televizi. Naším záměrem bylo VALETOL představit čistě a jednoduše bez jakýchkoliv příkras, které by odváděly pozornost. Soustředili jsme se jen na lék a jeho určení. Celý vizuál je proto postaven na jednotlivých atributech produktu.

V prvé řadě pracujeme s výstižným sdělením VYPNĚTE BOLEST. Jednoduchou formou poukazujeme nejen na nepříjemný prožitek, ale také na samotnou specifikaci léku. Zároveň však vybízíme k řešení.

To přichází v podobě unikátního autorsky vytvořeného buttonu s přepínátkem ON/OFF, které představuje reálná tableta VALETOL. Button jsme zvolili z čistě praktického důvodu. Znají ho všichni napříč generacemi i různými kulturami. Setkáváme se s ním u spotřebičů i v online světě, takže to, že jsme tento button již někde viděli jen posiluje sílu tohoto sdělení (po aplikaci tablety je bolest vypnuta). Button zároveň na spotřebitele působí psychologicky. Kombinace bolesti a možnosti ON/OFF nám jasně předurčuje naši volbu.

Co v příběhu rozhodně nesmí chybět je „hlavní postava“, tedy krabička VALETOL. Ta se díky své velikosti stává středem pozornosti, což ve spojení s buttonem a sdělením VYPNĚTE BOLEST přináší okamžitou zapamatovatelnost.

Abychom produkt a zákazníkovu paměť ještě více podpořili, klademe v prezentaci důraz na barvy, které jsou součástí krabičky. ČERVENÁ je zastoupena pouze okrajově a jejím účelem je symbolizovat bolest. Toto spojení vyvolává silnou/nepříjemnou emoci, které se chceme co nejrychleji zbavit (přepínátko). MODRÁ barva má naopak uklidňující a tišící efekt. Přináší spokojenost, úlevu při bolestech hlavy či migrénách a je velmi příjemná pro oko. Vytváří dokonalý kontrast, při kterém nám vynikne jak button, tak claim i samotná krabička. Vše je vyvážené a čitelné.

S vizuálem se dá velmi dobře pracovat. Kromě základního vyobrazení krabičky pracujeme i s konkrétními indikacemi jako je BOLEST HLAVY, ZAD, ZUBŮ nebo MENSTRUAČNÍ BOLESTI. Přiložením vypínacího buttonu na postižené místo ještě více zdůrazníme specifikaci léku a tím i zapamatovatelnost u spotřebitelů.

Nový vizuál je minimalistický. Obsahuje přesné sdělení i všechny povinné informace. Je srozumitelný širokému publiku: jak koncovým spotřebitelům různého věku, tak i pracovníkům lékáren. Přímo vyzývá k akci. „Je to jednoduché. Nic nevymýšlejte, prostě bolest vypněte!”

Klient: