Další v řadě, po společnosti CH&T Pardubice, představujeme společnost HROCHOSTROJ. Tohoto hrošího pracanta můžete zahlédnout z vlaku na svých cestách po České republice.
Princip komunikace je vzhledem k charakteru HROCHOSTROJE postaven na stejném základu jako CH&T PARDUBICE. Ten je také založen na pocitu sounáležitosti, vzájemné důvěry a promítá se do komunikace jak uvnitř firmy, tak navenek.
Nová vizuální identita Hrochostroje tedy vychází ze základní „rodové linie“ hrochů CH&T PARDUBICE. Zobrazení hrocha je identické, ale mění se v detailech, které jsou pro společnost HST charakteristické.
BARVY – korporátní barvy jsou černá a žlutá. Tato kombinace barev je nedílnou součástí všech pracovních „mašin“, a proto jsme se rozhodli pro jejich zachování. Barvy navíc významově ladí s vlastnostmi společnosti. Žlutá je dobře viditelná, černá znázorňuje těžkou techniku a práci, kterou s ní vykonává. Velmi decentně pracujeme i s fialovou barvou. Výsledné spojení barev je výrazné, působí pozitivním, energickým a zároveň industriálním dojmem.
LOGOTYP / TYPOGRAFIE – stejně jako u CH&T Pardubice, i zde je použit moderní, bezpatkový font Montserrat v řezu Bold s výbornou čitelností.
SYMBOL – na první pohled identické zobrazení hrocha, ale přesto rozdílné. V případě HST je hroch vsazený do labelu ve tvaru šestiúhelníku. Je tak zajištěna okamžitá rozpoznatelnost, ale zároveň je tím poukázáno na úzkou propojenost mezi firmami.
Industriální charakter hrocha je ještě zesílen dalšími prvky identity včetně sloganu.
DOVĚTEK / CLAIM – v některých případech lze logo doplňovat o dostatečně čitelný dovětek „ČLEN SKUPINY ENTERIA“, což je důležité zejména z obchodních důvodů pro podporu sounáležitosti společnosti HST k tomuto významnému holdingu.
Další možnou variantou je použití claimu „MISTŘI TĚŽKÉ VÁHY“. Tento slogan má hned několik významových rovin. V základu evokuje sportovní terminologii – v našem případě těžkou techniku. Zároveň také představuje punc kvality – odborníka ve svém oboru. Mistr je tak v přeneseném významu samotný Hrochostroj (firma), ale také každý jednotlivý zaměstnanec, který se podílí na chodu společnosti. Tento claim bude dobře fungovat i při náboru zaměstnanců. Kdo by nechtěl patřit mezi mistry?
3D HROCH – kromě základního symbolu hrocha jsme vytvořili také hrocha „pracanta“, který je ještě více industriální. Tento hroch doplňuje a oživuje celkovou korporátní identitu. Velmi dobře se bude vyjímat na designových kouscích jako např. na propagačních materiálech, firemním, pracovním i volnočasovém oblečení, může také zdobit interiéry společnosti.
MONOGRAM HST- zkratku, která se využívala spíše jen při ústním jednání, jsme zpracovali do podoby monogramu zobrazeného černými ostře řezanými písmeny. Je vsazen do labelu doplněného o symbol hrocha a šipkou / šipkami, které tento šestihran kopírují. Toto ztvárnění je také stylizováno do podoby „armádních frček“, které se hodí pro stmelování kolektivu (akce, teambuilding). Šipky nebo-li „hodnosti“ lze velmi působivě využít pro vyjádření hierarchie např. na pracovním oblečení, tričkách nebo bomberech. Lze také podpořit slovním označením – RAIL FORCE / RAIL CORPS.
STROJE- každý stroj má své jméno. Pro označení kolejových strojů jsme zvolili sérii černobílých autorských kreseb. Jako inspirace nám posloužily dámy z válečných dob, tzv. Pin-up girls, které se zobrazovaly na letadlech, tancích, nákladních a vojenských vozech, nebo třeba i na cigaretách. Každý stroj má vlastní kresbu pin-upky doplněnou jménem a stylizovanou kresbou konkrétní „mašiny“.